Köpinformation


Betalsätt

Som kund har du fler olika betalningsalternativ att välja på. Du kan välja mellan; betalkort, kortbetalning alt. kontokort/kreditkort. Om du betalar via bankgiro skickas bordtennisbordet så fort betalningen är registrerad. För betalning med kontokort skickas bordtennisbordet direkt. För övriga betalningslösningar ber vi er kontakta kundtjänst.

Kortbetalning

Vi tar emot korten VISA och Mastercard/Eurocard. För att garantera din säkerhet samarbetar vi med DIBS, som är ledande på marknaden för kortbetalningar. När du lägger din beställning reserverar vi beloppet på ditt konto och betalningen dras först när din beställning skickas från oss.

Som kund har du skyldighet att se till att det finns pengar på ditt konto tills vi dragit köpesumman. Om kontot inte har täckning eller om det av annan anledning inte går att dra pengarna har vi rätt att fakturera det aktuella beloppet.

Betalningsansvar: Att klicka på "Skicka beställning" i vår kassa innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern.


Betalsätt

Oroar du dig för att det du tänker köpa finns till bättre pris någon annanstans? Nu kan du slappna av och handla hos oss i lugn och ro utan den risken. Om du hittar någon av de varor du köpt till ett bättre pris på en annan butik, så får du 100% av mellanskillnaden tillbaka.

• Garantin gäller för internetbutiker. Det måste vara en svensk butik som säljer till svenska kunder.
• Varan måste finnas i lager för omgående leverans.
• Varan måste vara exakt densamma, dvs samma storlek, färg, utförande, årsmodell etc.

Skulle ni mot förmodan hitta ett bättre pris någon annanstans i Sverige (inklusive frakt), ber vi er kontakta kundtjänst på info@bordtennisbolaget.se där ni kan bifoga länken, plus eventuellt beskrivning hur man hittar varan på produkten ni hittar. Eller så ringer ni oss på 010-10 19 284.

För att du skall känna dig trygg med ditt köp jobbar vi med generösa garantivillkor på alla våra produkter. Läs mer under Garanti, Ångerrätt & Reklamationer.


Leveranstider och fraktkostnader

Leveranstider

Leveranstiderna på hemsidan är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då förseningar utanför vår kontroll kan uppstå (hos fraktleverantören).

Vi eftersträvar att ha alla våra produkter på lager. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kan i de fallen inte garantera att din vara kommer inom vår angivna leveranstid. I dessa fall kommer vi kontakta dig via de kontaktuppgifter du har angett vid order.

Fraktkostnader

Vi fraktar i huvudsak via DHL, och vid beställning av produkter hos oss tillkommer en fraktkostnad på 99 kr. Vid större försändelser (t.ex. bordtennisbord, biljardbord) kommer de att kontakta er före leverans, och vid mindre försändelser kommer varan att hämtas ut via deras utlämningsställen.

OBS! Paket som skickas med DHL måste hämtas ut från servicestället inom 14 dagar. Om du beställer som företag får du ditt paket levererat direkt till en företagsadress. Observera att Företagspaket levereras dagtid och inte aviseras. De kan endast levereras om någon finns på plats för att ta emot paketet.

Tänk på att kontrollera godset när chauffören anländer och var noga med att chauffören noterar eventuella fraktskador med en underskrift. Dold skada måste rapporteras inom 7 dagar till DHL. Har man fått en underskrift om emballageskada är det mycket enklare att få igenom reklamationen. Vill ni ringa oss angående skadan går det också fint, då hjälper vi er med att reklamera till DHL, men tänk på att höra av er inom 7 dagar.

Leveranstiden är 2-5 dagar från mottagen order och godkänd betalning. För udda orter kan frakten ta längre tid.

Se udda orter här >


Garanti, ångerrätt och reklamationer

Garanti

Då vi har många olika märken kan det finnas utökad garanti (3 år) för vissa bord. Annars har du alltid 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt från köpedatumet.

Ångerrätt

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post.

Vid retur skall kvitto/fraktsedel och originalemballage finnas med. Återbetalningen av din inbetalda summa (i sin helhet, inklusive frakt & expeditionsavgift) för vi över till dig snarast. Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten. Du får gärna kontakta oss för att på förhand få veta vad returfrakten för just din vara är.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats >

Reklamationer

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst på reklamation@lsbolagen.se eller ringa 010-10 19 284.

För att vi skall kunna behandla reklamationen på ett snabbt och effektivt sätt vill vi att ni tar bilder på felet/skadan, en beskrivning på felet, bifoga ert namn och ordernummer. Vi gör en bedömning på skadan och kontaktar dig för vidare information.

Returadress
Lindström & Sondén AB
Stockarydsvägen 43
269 74 Västra Karup

Vid skadad frakt eller fel på vara, kontakta kundtjänst.